Online vergunningaanvragen Amsterdam.nl veranderd

eHerkenning amsterdam

Voor bepaalde ontheffingen en vergunningen, aangevraagd via Amsterdam.nl, moet sinds 1 maart 2019 op een andere manier worden betaald. De nieuwe betalingswijze geldt voor:

  • TVM (parkeervakken reserveren voor bijvoorbeeld een verhuizing)
  • RVV (rijden en/of laden en lossen waar dat normaliter niet is toegestaan)
  • Object (plaatsing van objecten in de openbare ruimte

Direct betalen zonder identificatie

Voorheen kon altijd achteraf worden betaald, maar wie ervoor kiest om bij het invullen van het formulier niet in te loggen met DigiD (particulieren) of eHerkenning (bedrijven), moet vanaf nu direct online betalen. Dit kan via iDEAL, of met een creditcard. Bij inloggen met DigiD of eHerkenning kan ook achteraf worden betaald; de rekening wordt dan thuisgestuurd.

Over eHerkenning

Ondernemers die online zaken willen doen met de overheid, kunnen daarvoor steeds vaker gebruik maken van eHerkenning: een inlogmiddel dat hen in staat stelt zich snel, gemakkelijk en beveiligd te identificeren. eHerkenning vergroot de zekerheid over de online identiteit van personen en verkleint de kans op foutieve en/of frauduleuze aanvragen. Steeds meer overheidsorganen en publieke dienstverleners sluiten zich er daarom op aan.

Online vergunningaanvragen Amsterdam.nl veranderd

Ervaringen

Heeft u ervaring met dit onderwerp?

Beoordeel dit artikel:
Beoordeling Be the first one!

Uw mening is belangrijk! Schrijf een review!