eHerkenning maakt afhandelen subsidieaanvragen gemakkelijker

Flynth eherkenning aanvragen

In Nederland worden subsidieaanvragen via het eLoket van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) ingediend. Sinds 1 januari 2015 is het gebruik van eHerkenning daarbij verplicht. Bij Flynth adviseurs en accountants zorgt dat voor de nodige voordelen.

De veertien subsidieadviseurs bij Flynth werken regionaal, met elk hun eigen specialisme. Met eHerkenning kunnen ze inloggen en namens ondernemers zich inschrijven op subsidieregelingen. Dat vermindert de enorme papierwinkel die voorheen met elke subsidieaanvraag gepaard ging. Maar naast subsidieadviseurs zijn er nog 200 medewerkers die gebruik maken van eHerkennning: zo gebruiken meer dan 100 adviseurs het systeem bijvoorbeeld om bij de RVO jaarlijks EU-bijdragen voor agrariërs aan te vragen. En zo is er voor ieder specialisme wel een andere machtiging.

Deadlines

Niet alleen zorgt eHerkenning voor minder papier, het maakt ook dat aanvragen een stuk sneller verlopen. De deadlines zijn strak, en dus moet op de programmatuur kunnen worden teruggevallen. Inloggen gebeurt veilig, op eHerkenning niveau 2+: een combinatie van inlognaam, wachtwoord én multi-factor authenticatie, zoals een token of (in dit geval) een sms-bericht op de telefoon. Daardoor zijn organisaties ervan verzekerd dat alleen mensen met de juiste rechten kunnen inloggen.

Archief

Een ander voordeel is het automatische digitale archief dat eHerkenning aanlegt van elke aanvraag. Daarin kunnen heel eenvoudig aanvragen worden teruggevonden: iets dat voorheen met de hand in een papieren archief moest gebeuren. 

eHerkenning maakt afhandelen subsidieaanvragen gemakkelijker

Ervaringen

Heeft u ervaring met dit onderwerp?

Beoordeel dit artikel:
Beoordeling Be the first one!

Uw mening is belangrijk! Schrijf een review!