Machtigingen regelen met een intermediair

Ketenmachtigingen regelen met een intermediair

Om een machtiging te regelen in eHerkenning, kan contact worden opgenomen met een intermediair. Deze vult eerst de formulieren in met gegevens van de eigen organisatie en de medewerker die straks eindgebruiker van eHerkenning wordt. Let op: het aanvraagproces kost tijd en vraagt om aandacht: begin er daarom op tijd aan.

Wanneer meerdere medewerkers eHerkenning gaan gebruiken, moeten eerst alle informatie en benodigde documenten van medewerkers worden verzameld. Wanneer het om veel medewerkers gaat, kan dit gebeuren via een bulk-aanvraag: daarbij worden alle documenten en formulieren in één keer verzonden.

Als er behoefte is aan een specifiek betrouwbaarheidsniveau, geeft de intermediair dat aan bij de aanvraag. Hetzelfde geldt voor machtigingen: het inlogmiddel is altijd hetzelfde, de machtiging bepaalt bij welke loketten er kan worden aangemeld.

De intermediair heeft de volgende gegevens nodig van de bevoegd vertegenwoordiger en machtigingenbeheerder die voor het bedrijf werkzaamheden gaan uitvoeren:

  • Persoonsgegevens
  • E-mailadres
  • Mobiel nummer

Wanneer het gaat om een medewerker die niet in loondienst is, volstaat een kopie van een geldig legitimatiebewijs ook. En let op: in bepaalde situaties kan het rijbewijs niet worden gebruikt.

Machtigingen regelen met een intermediair

Ervaringen

Heeft u ervaring met dit onderwerp?

Beoordeel dit artikel:
Beoordeling Be the first one!

Uw mening is belangrijk! Schrijf een review!